Ραντεβού στα «Κουτουρού»

Οι μεγάλες αλυσίδες εστίασης επιβιώνουν μέσω των προσφορών

Στο παραδοσιακό μεζετζίδικον-τσιπουράδικον «Κουτουρού» ο περιποιημένος μεζές, το ποτό και η καλή παρέα αναδεικνύουν το παρεΐστικο πνεύμα και την ιδέα της μοιρασιάς.

 

Σιυναντήσαμε τον Γιάννη Χρονόπουλο, συνιδιοκτήτη του μεζεδοπωλείου «Κουτουρού», ο οποίος, έχοντας διανύσει αρκετά … χιλιόμετρα στην εστίαση, μαζί με τη σύζυγό του Μαρίνα άνοιξαν στην οδό Καυκάσου 22 στον Κορυδαλλό ένα παραδοσιακό μεζεδοπωλείο. Γιατί, όπως μας λέει ο Γιάννης, «μας εκνευρίζει όταν πάμε σε ένα μεζεδοπωλείο να χορταίνουμε με τρία πιάτα. Είμαστε μεζεδοπωλείο και όχι εστιατόριο».

Εκμοντερνισμός ή παράδοση

Πράγματι, τα σημερινά μεζεδοπωλεία φαίνεται να έχουν χάσει τον παραδοσιακό τους χαρακτήρα. Ψάχνοντας στους καταλόγους τους, θα βρει κανείς κάθε λογής περίτεχνους συνδυασμούς. Σκορδαλιά με μαύρο σκόρδο, πατάτες τηγανιτές με σος τρούφας, χέλι, σουτζουκάκια τόνου, «γκουρμέ» μεζεδοπωλεία που θέλουν να διαφέρουν από τα υπόλοιπα, αλλά που, τελικά, στον δρόμο προς την αλλαγή, χάνουν λίγο από τη γεύση της παραδοσιακής κουζίνας ενός απλού μεζεδοπωλείου.

«Μικρά πιάτα, συνοδευτικά για το ποτό. Απλές γεύσεις, όπως ένα τηγανητό κολοκυθάκι, χωρίς… παραλλαγές, χωρίς ιδιαίτερα συστατικά. Ψάχνεις να βρεις κάτι τέτοιο στην Αθήνα και δυστυχώς όλα έχουν λίγο πολύ εκμοντερνιστεί, με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι πελάτες να φάνε κάτι απλό, παραδοσιακό, χωρίς πολλά-πολλά» σημειώνει ο Γιάννης Χρονόπουλος στη συζήτησή μας και συμπληρώνει: «Στο “Κουτουρού” η φιλοσοφία μας είναι μεζεδάκια, ο ορισμός του μεζεδοπωλείου. Ο λόγος που θέλαμε να ανοίξουμε μεζεδοπωλείο είναι γιατί, κατά τη γνώμη μας, είναι προτιμότερο να δοκιμάσει κάποιος δέκα πιάτα μαζί με την μπίρα του, δίνοντας το ίδιο ποσό που θα έδινε αν έπαιρνε τρία κύρια πιάτα. Είμαστε εξάλλου ένα κατάστημα που προσφέρει συνοδευτικούς μεζέδες, δεν είμαστε ούτε ταβέρνα ούτε εστιατόριο».

Στο «Κουτουρού» το μενού προσφέρει επιλογές φαγητού και στους λάτρεις του κρέατος, αλλά και σε αυτούς που ακολουθούν vegan διατροφή. «Υπάρχουν επιλογές για όλους και για τα πάντα» όπως μας λέει ο Γιάννης.

Ραντεβού στα «Κουτουρού»

Ραντεβού στα «Κουτουρού»Ο ρόλος της γειτονιάς

Η περιοχή, σύμφωνα με τον Γιάννη, παίζει πάντα σημαντικό ρόλο. Το «Κουτουρού», αν και δεν βρίσκεται σε κεντρικό σημείο, διαθέτει φανατικούς υποστηρικτές, που επισκέπτονται τον Κορυδαλλό αποκλειστικά για να φάνε εκεί. Η ομάδα του στοχεύει στη δημιουργία μιας καλής εικόνας στα social media, που να ανταποκρίνεται στην ποιότητα και γευστικότητα των πιάτων της. «Μέχρι τώρα όσοι μας έχουν δει στα social media, και πιο συγκεκριμένα στο TikTok, ξαναέρχονται και φέρνουν και καινούργιες παρέες. Για εμάς αυτό είναι σημαντικό γιατί όχι μόνο εκτιμάνε την ψηφιακή μας εικόνα αλλά δοκιμάζουν, επίσης, και την ποιότητά μας. Ο κόσμος μάς ανακαλύπτει!. Το δελεαστικό είναι ότι για πολλούς είμαστε ακόμα κάτι κρυφό. Σε εμάς αυτό που θα φας θα είναι καλύτερο από αυτό που βλέπεις. Όσοι, λοιπόν, έχουν έρθει λόγω του TikTok βλέπουν ότι υπάρχει και ποιότητα πέρα από την εικόνα.  Προσωπικά δεν είμαι των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, αλλά έχει τύχει να έρθει άνθρωπος 60 χρονών και να μου πει σας είδα στο TikTok!».

Δύσκολο το επιχειρείν

«Γενικά το επιχειρείν στην Ελλάδα είναι δύσκολο. Το να αντεπεξέλθεις στις τιμές, είτε ως επιχειρηματίας είτε ως καταναλωτής, είναι πλέον σχεδόν ακατόρθωτο. Από την άλλη, το ίδιο το κράτος δεν βοηθάει σε καμία περίπτωση τις μικρές επιχειρήσεις. Υψηλή φορολογία, ακριβές πρώτες ύλες, με τους μικροϊδιοκτήτες να προσπαθούν να απορροφήσουν όσα κόστη μπορούν, χωρίς να βγουν όμως ζημιωμένοι και χωρίς να δυσαρεστήσουν τους καταναλωτές τους. Και οι καταναλωτές, όμως, επιλέγουν μεγάλες αλυσίδες κατανάλωσης φαγητού που, αν κι έχουν διπλασιάσει τις τιμές τους, συνεχίζουν να επιβιώνουν δελεάζοντας το κοινό με προσφορές».

Οι ανησυχίες του Γιάννη Χρονόπουλου για το μέλλον της εστιατορικής επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα αποτυπώνονται χαρακτηριστικά στην παραπάνω παρέμβασή του. Ο ίδιος μόλις φέτος ανέβασε κατά 50% τις τιμές στα προϊόντα του, στο κατάστημα «Keenkies» που διαθέτει στα Εξάρχεια ενώ, σχετικά με τη νέα φορολογία στα αναψυκτικά, αναφέρει πως «δεν μπορώ να πουλάω το αναψυκτικό ή ποτό με την ίδια τιμή που το πουλούσα προηγουμένως, καθώς αυτό δεν θα ήταν βιώσιμο για την επιχείρησή μου».

Παρ’ όλα αυτά, ο Γ. Χρονόπουλος πρέπει κι αυτός με κάποιον τρόπο να προσαρμοστεί κι αυτό κάνει ήδη: Σήμερα το «Κουτουρού» πουλάει τα αναψυκτικά 2,60 από 2 ευρώ που ήταν πριν. «Τα συνοικιακά καταστήματα εστίασης σκέφτονται τον καταναλωτή, οι αλυσίδες δεν το κάνουν αυτό. Δεν τους ενδιαφέρει ο καταναλωτής – και όμως στο τέλος θα καταλήξουν να είναι μονοπώλιο, καθώς τα επιχειρηματικά μοντέλα που ακολουθούν τους το επιτρέπουν. Η νοοτροπία του ελληνικού κράτους απέναντί μας φαίνεται από την αύξηση του ΦΠΑ στα ποτά και στα αναψυκτικά στο 24% λίγο πριν από τις γιορτές. Πώς μπορώ εγώ να διπλασιάσω τις τιμές μου όταν ο μισθός του πελάτη μου δεν έχει διπλασιαστεί;»

Σκληρές αλλά αληθινές διαπιστώσεις που γυρεύουν απαντήσεις, τουλάχιστον από την πλευρά της συντεταγμένης πολιτείας.

https://www.tiktok.com/@koutourou_mezetzidikon/video/7275397896583793952?lang=el-GR

You might also like